Giatec Announces JLZ LOGISTICA as their Newest Dealer in Peru

New Dealer in Peru: JLZ

OTTAWA, Canada: Giatec, the market leader of revolutionary concrete testing equipment, is excited to introduce their award-winning SmartRock® concrete maturity sensor to the Peruvian market with their newest dealer, JLZ LOGISTICA.

JLZ Logistica was established in Lima in 1999 to provide high-tech products for the end market in the field of materials testing. Their objective is to introduce non-destructive technologies and trends, like SmartRock®, in the construction sector, and to offer products that are; precise, durable, and reliable.

The maturity method must be developed in Peru. Giatec SmartRock® sensors are synonymous with technology, reliability, and precision. For those reasons, we are sure that we have found the best partner in the world for such an effort.

– Jose Luis Zúñiga, General Manager, JLZ Logistica.

SmartRock®, which was introduced to the market in 2015, is the leading wireless concrete maturity sensor for accurate monitoring of concrete curing and hardening. Unlike time-consuming and error-prone break tests, or cumbersome wired sensors, SmartRock® is simple to install and gives construction companies the most accurate information to make critical and informed decisions in real-time. Used in over 4,000 projects worldwide, across 80 countries, this sensor is trusted by project managers and superintendents to help accelerate project timelines and optimize construction schedules.

JLZ will introduce SmartRock® sensors for the first time in the Peruvian market during ExpoCONSTRUCTIVO 2019. SmartRock® uses the maturity method (local Peruvian code NTP 339.217) to monitor concrete strength. This high-end technology reduces costs, and time faster than any other technology in the construction market.

Rodney Bellido de Luna, the General Manager of Grupo BDL, Giatec’s representative in Chile, will be opening the conference to discuss “Generating concrete insight data for the digital transformation of the Peruvian construction industry.” This talk will focus on ready-mix concrete suppliers, contractors, quality assurance laboratories, and precast plants. Check them out at the María Angola Convention Center from September 4 to 6. 2019.

The construction market is growing and needs new and modern tools to control the quality and, most importantly, improve the costs of saving time. Giatec technology provides this and more.”

– Jose Luis Zúñiga, General Manager, JLZ Logistica.

About Giatec:
Giatec is bringing smart concrete testing technologies and real-time data collection to the forefront of every jobsite. Giatec’s suite of hardware & software products analyze data throughout concrete’s lifecycle during design, production, delivery, placement, and service. Headquartered in Ottawa, Canada, Giatec was recognized in 2018 as one of the country’s fastest growing companies.

Read the Press Release in Spanish Below

OTTAWA, Canadá: Giatec, el líder del mercado de equipos revolucionarios en ensayos de concreto, se complace en presentar su galardonado sensor de madurez de hormigón SmartRock® al mercado peruano con su nuevo distribuidor, JLZ LOGISTICA.

JLZ Logística se estableció en Lima en 1999 para comercializar productos de alta tecnología para usuarios finales en el campo de los ensayos de materiales. Su objetivo es introducir nuevas tecnologías en ensayos no destructivos, tales como el sensor SmartRock®, en el sector de la construcción, ofreciendo productos que creen una nueva tendencia y que sean precisos, duraderos y fiables.

El método de madurez debe desarrollarse en Perú. Los sensores Giatec SmartRock® son sinónimo de tecnología, fiabilidad y precisión. Por esas razones, estamos seguros de que hemos encontrado el mejor socio del mundo para tal esfuerzo”.

– José Luis Zúñiga, Gerente General , JLZ Logística.

SmartRock, ingresó en el mercado en 2015 y es el sensor de madurez de hormigón inalámbrico líder para el monitoreo preciso del curado y endurecimiento del concreto. A diferencia de las pruebas de rotura, lentas y propensas a errores, o los engorrosos sensores con cable, SmartRock® es fácil de instalar y proporciona a las empresas de construcción la información más precisa para tomar decisiones críticas e informadas en tiempo real. Utilizado en más de 4.000 proyectos en todo el mundo, en 80 países, los gerentes de proyecto y los superintendentes confían en este sensor para ayudar a acelerar los plazos de los proyectos y optimizar los cronogramas de construcción.

JLZ introducirá sensores SmartRock® por primera vez en el mercado peruano durante la feria ExpoCONSTRUCTIVO 2019. SmartRock® utiliza el método de madurez (norma técnica peruana NTP339.217) para monitorear la resistencia del concreto. Esta tecnología de alta gama reduce los costos y tiempo de ejecución, más rápido que cualquier otra tecnología en el mercado de la construcción.

Rodney Bellido de Luna, Director General de Grupo BDL, representante de Giatec en Chile, abrirá la conferencia “Generando datos en el concreto para ingresar a la transformación digital de la industria constructora peruana”. Su charla se centrará en proveedores de concreto premezclado, contratistas, laboratorio de control y ensayos de materiales, y plantas de elementos prefabricados. Véalo en el Centro de Convenciones María Angola del 4 al 6 de septiembre. 2019.

El mercado de la construcción está creciendo y necesita herramientas nuevas y modernas para controlar la calidad y, lo que es más importante, mejorar los costos de ahorro de tiempo. La tecnología Giatec proporciona esto y más.

– Jose Luis Zúñiga, General Manager, JLZ Logística.

Acerca de Giatec: Giatec lidera las tecnologías el monitoreo inteligente y recopilación de datos en tiempo real a la vanguardia de cada obra de construcción. El conjunto de productos de hardware y software de Giatec analiza los datos a lo largo del ciclo de vida del hormigón durante el diseño, la producción, la entrega, la colocación y el servicio. Con sede en Ottawa, Canadá, Giatec fue reconocida en 2018 como una de las empresas de más rápido crecimiento del país.